Crytek heeft het de laatste tijd wel op de next-generation consoles. Crytek’s lead level designer Sten Hubler wist namelijk te praten over een eventuele overzetting van hun game Crysis naar de console. Zo zegt de man dat het op zich goed mogelijk zou zijn om het spel te porten, maar dat Crytek moeite zou hebben met het tekort aan geheugen op een console. Hierdoor zouden de levels eventueel kleiner gemaakt moeten worden, of zou een soort van streaming toepassing gerealiseerd moeten worden, waardoor de levels constant ingeladen moeten worden tijdens het spelen van de game. Daarnaast benadrukt Hubler dat Crytek inmiddels al zo’n 7 jaar werkt aan titels voor de PC. Hierdoor zou het concern dan ook een hele tijd moeten kijken naar de architectuur van de consoles voor een port realiseerbaar is, zo wordt verteld op de website van Gamesradar.
While we played through the single and multiplayer modes during a recent visit, Crytek lead level designer Sten Hubler spoke to use about the practicalities of Crysis on consoles: “Obviously consoles have memory constraints, so we would have to look at the size of the levels and maybe introduce some sort of streaming ability.”