Elke week horen we weer van developers dat zij het uiterste uit de Xbox 360 en/of PlayStation 3 hebben gehaald, maar vandaag is er eindelijk eens iemand opgestaan die zegt dat uit beide platformen nog lang niet alles is gehaald. Het betreft Richard Par en Alex Fry van Criterion, de studio bekend van de Burnout-franchise. Volgens hen ben je niet de beste als je beweert dat je alles uit een console hebt gehaald. “Het geeft aan dat je geen nieuwe ideeën meer hebt,” aldus de woordvoerders. Volgens Fry zijn er altijd nieuwe mogelijkheden om nog meer uit een console te halen. Dat is het geval met elke game die je maakt, of het nu een vervolg is of niet. “Je leert dingen anders op te pakken en beter te doen. De beperkingen verdwijnen daardoor. Het is misschien leuk om te zeggen dat je alles uit een platform hebt gehaald maar eigenlijk is het onzin,” zo lezen we via de Eurogamer.
Opvallende uitspraak, had ik niet verwacht. Maar toch ook wel mooi nieuws, want dan kunnen we betere games krijgen 🙂
Ik denk het ook. Als je kijkt naar de gameplay van Heavy Rain is het net zo goed als Alan Wake. Alleen in de cutscenes is HR wat fraaier. En bovendien. Een game als Brink bewijst maar weer dat de 360 net zo goed als de PoS3 mee kan.
Misschien heeft hij wel gelijk… Tijd zal zich uitwijzen
Nou ik vond Alan Wake wel mooi… maar niet in de buurt van de graphics van Heavy Rain…. Maar de makers van Fahrenheit staan erom bekend mooie games te maken.
ik denk dat ze met HEAVY RAIN Alles er uit zullen persen, Al hoe wel ik ALAN WAKE ook formidabel vind. 2 games in de zelefde genre van verhaal
Mooie uitspraak, daar zit zeker wat in.
Hmm 🙂 Ik denk dat ik het hiermee eens ben. PS3 heef zoveel kracht dat met tijd vrij zal komen. X360 zal denk ik ook niet op de maximum zitten dus dat ziet wel goed. Zodra alle games op de Ps3 beter worden zal er actie komen vanuit MS