Copyright-systeem in LittleBigPlanet uitgelegd

thumbnail

Media Molecule’s Alex Evans heeft meer duidelijk gemaakt rondom het beheer van distributie van content die gemaakt wordt in LittleBigPlanet voor de PlayStation 3. Volgens de man zit er een simpel systeem achter dat het ‘copyright-systeem’ wordt genoemd. Het gaat hierbij niet om een daadwerkelijk copyright-systeem dat we kennen uit het rechtensysteem maar simpelweg om rechten die gebruikers krijgen in de game om software te distribueren. Je kunt hierdoor simpelweg dicteren over objecten die je zelf ontwikkelt. Als je iets in een level propt als een collectable item kunnen mensen het zelf ook verzamelen en gebruiken. Echter is het mogelijk om het object te copyrighten om het zo onmogelijk te maken voor andere spelers om het object mee te nemen naar hun eigen levels. Ook kun je een moeilijkheidsgraad instellen of keys weggeven die het mogelijk maken om de software specifieker te sharen aan spelers. Zodra je een copyright item hebt verzameld via een key bijvoorbeeld is het mogelijk om deze zelf te gebruiken in je zelfgemaakte levels, echter is het niet mogelijk om deze vervolgens weer verder te delen, waardoor de maker altijd controle blijft behouden over zijn eigen spul. Als een item geen copyright bevat is het mogelijk om het te veranderen en te sharen zoveel je wilt. Het zal volgens Evans een zeer eenvoudig systeem worden dat iedereen zo zal begrijpen en zeker zal gebruiken.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx