John Carmack, co-founder van ID Software, heeft gezegd in een interview dat het frustrerend is dat de PlayStation 3 gebruik maakt van gesegmenteerd geheugen. Via de Gamingbolt laat de woordvoerder weten dat de verschillen tussen de verschillende consoles niet al te drastisch zijn, maar dat de PS3 toch een kritiekpunt heeft.
“De Xbox 360 en PS3 zitten dicht bij elkaar. Je hoeft geen radicale veranderingen te doen als je op beide platformen werkt, maar het geheugen is toch wat minder op de PS3 omdat het in verschillende segmenten is verdeeld. Maar elk platform heeft wel iets. De PC heeft probleempjes met de API overhead, de Xbox 360 heeft het ruimtegebrek op de harde schijf en de PS3 het geheugenprobleem.”
Hah idd, als er ??n bezeten programmeur is, dan is het wel John Carmack.
@Gast 8:
Leer eens programeren, stelletje lapswansen zijn het
De PS3 versie zal gewoon weer de slechtste zijn, zoals bij praktisch alle multiplatform titels. We zijn het inmiddels wel gewend en hij had het tijdens zijn keynote er al over dat de PS3 zoveel tekortkomingen heeft. Maar hij is zeker niet de enige dev die er zo over denkt.
haha 80 tb geheugen dat is niet eens mogelijk in de snelste computer ter wereld het zal eerder 3 want er zit nu 512 mb in en 10 keer dat is 5 gb dus en de videokaart is 256 mb dus dat word een 3 gb videokaart of een 2 gb als ze de x10 daar ook invoeren de 8 core cpu blijft helaas het zelfde misschien wel iets sneller ipv 3.2 ghz nu 4.0 ghz en usb 3.0 meer zal er niet echt aan veranderd worden omdat ze de prijs van 600 niet meer willen aanhouden
@Gast 3.
Dan komt het spel alleen uit voor de nieuwste ps3 versie oid?
Moet iedereen dan een nieuwe PS3 gaan kopen alleen voor dit spel..?
Dat is 1000x zoveel gast 2. 😉
als de New PS3 Model, een beter geheugen-kaart krijgt, dan is het geen probleem meer toch.?