Call of Duty: Ghosts draait niet op een nieuwe engine. Eerdere berichten zouden dit wel bekend gemaakt hebben. Ontwikkelaar Infinity Ward noemt de engine weliswaar nieuw, maar de OPM heeft inmiddels gezegd dat het enkel upgrades van de oudere engine betreft. Men gooit de oude engine dan ook niet weg maar past deze wel flink aan. De oorspronkelijke engine is gebaseerd op die van Quake, maar omdat er al zoveel aangepast is, is het nog maar de vraag hoeveel er nog van de Quake engine over is op dit moment.
Ah, nou okee dan. Maar als die geupgrade engine resultaat oplevert zie ik geen probleem. Dat de game nog niet af is verbaast me niet. Call of Duty wordt op zo’n strak schema ontwikkeld dat alles meestal een maand voor de release klaar is.
Snap niet dat mensen hier moeilijk over doen. Hoe vaak zijn engines wel niet geupgrade in het verleden. Quake, Source, CryEngine. Al die engines hebben meer dan de helft van hun oude oorpsronkelijke code nog. Kansloos hoe jullie iets afschrijven zonder de technische insteek ervan te kennen.
COD was wat mij betreft toch allang dood, zit toaal geen vernieuwing meer in. En er is totaal geen reden om een COD game te halen als je geen multiplayer speelt. Bij elk deel wort de singleplayer korter en makkelijker. Probeer COD 2 eens op Veteran en doe dan de nieuwste delen op veteran, binnen 4 uur ben je er doorheen. In COD 2 was je soms met 1 level op veteran al 2 uur bezig, mn eerste xbox heeft er spontaan destijds een RROD gekregen. En nu gaan ze gewoon door met dezelfde engine die een beetje getweaked is,… Lees verder »
Dikke fail. Weer een cod zonder enige vernieuwing.
Dat meen je toch niet. Blijven ze die zelfde engine gebruiken van tig jaar geleden? Ok, pass. Hoewel t me niet puur om de graphics gaat, vind ik het nu toch echt wel tijd voor een nieuwe engine.Als ze al te lam zijn om een nieuwe engine te gebruiken zal deze game ook weinig vernieuwing brengen, waar ik eigenlijk wel op hoopte. Lutsers.