Activision’s Call of Duty: Black Ops 4 heeft in de eerste drie dagen na de release meer dan $500 miljoen (€434 miljoen) opgebracht in game verkoop, ook zijn het aantal spelers gestegen ten opzichte van vorig jaar. In de eerste drie dagen van de release heeft Black Ops 4 een nieuw Call of Duty franchise record neergezet op de laatste generatie consoles, in het opzicht van meeste spelers, gemiddelde uren gespeeld per speler en het totale aantal gespeelde uren. Het totale aantal spelers van Black Ops 4 over de verschillende drie modus (single player, multiplayer en zombies) stijgt boven Call of Duty: WWII en Call of Duty: Black Ops 3 uit in dezelfde periode na de release.
Dit is de eerste Call of Duty release op Blizzard Battle.net, Black Ops 4 op de PC heeft het dubbele aantal spelers sinds vorig jaar over dezelfde periode na de release. Daar komt bij dat het release weekend op Twitch het meest bekeken is in de geschiedenis van het Call of Duty franchise.
“Black Ops 4 heeft een vliegende start. Onze spelers aantallen en gespeelde uren zijn beter dan vorig jaar, kijkcijfers op Twitch hebben een nieuwe standaard neergezet en laat zien hoe leuk het is om Blackout te spelen en te bekijken. Ook de weekendresultaten zetten Call of Duty weer neer in het hoogste segment van entertainment,” zegt Rob Kostich, EVP en GM, Call of Duty. “Onze digitale verkoopresultaten breken records op alle platformen. We zijn erg enthousiast over Black Ops 4’s momentum en er is veel meer wat er nog moet komen, we zijn maar net begonnen.”
Na de lancering afgelopen vrijdag heeft Black Ops 4 al een nieuw wereldwijd release record op Playstation Store voor de aankoop van een volledige game neergezet. Ook is Black Ops 4 wereldwijd Activision’s beste verkopende digitale game voor de Xbox One. Voor de PC zijn in de eerste drie dagen de digitale verkoop en actieve spelers gestegen ten opzichte van vorig jaar.
Verkoopcijfers omvatten Call of Duty: Black Ops 4 retail en digitale verkoop, inclusief season pass verkoop van de drie dagen na de lancering. Verkoop cijfers zijn gebaseerd op klant verkoop informatie, Gfk Chart-track data en interne Activision schattingen. Totale aantal spelers, tijd gespeeld per speler, totale tijd gespeeld, en Twitch kijkcijfers zijn gebaseerd op data van Activision.