Blues and Bullets maakte een wisselende indruk in de eerste episode, maar het verhaal en de stijlvolle vormgeving zorgden ervoor dat we toch erg nieuwsgierig waren naar de volgende episode. We hoefden gelukkig niet lang te wachten, want de tweede episode is hier! Met de tweede episode wordt dan ook meteen duidelijk wat de vaste onderdelen zijn en wat het format is van de volgende episodes. Eliot Ness plaatste Al Capone achter de tralies in de eerste episode, maar vijanden veranderen in vrienden en vrienden veranderen langzaam in vijanden. Na 20 jaar vast te hebben gezeten, is het nu de taak aan Eliot om er achter te komen wie de dochter van Al Capone heeft ontvoerd.
Missende puzzelstukjes worden gevonden
De eerste episode begon erg traag en het lijkt erop dat de ontwikkelaar heeft geluisterd naar de feedback en de tweede episode weet veel sneller de speler vast te pakken. Maar belangrijker missende puzzelstukjes worden nu opgevuld en dit geeft de impressie dat het verhaal zich niet zomaar aanpast aan de game, maar er daadwerkelijk een uitgewerkt plan is voor het geheel. De epiloog beging met een date tussen Eliot en de vrouw van zijn partner. Eliot Ness heeft een neus voor drama en deze date speelt halverwege de tweede episode een belangrijke rol. In het heden is Eliot Ness op zoek naar de dochter van Al Capone en zijn speurtocht brengt hem op een schip vol met gangsters, slavenhandel en zaak delict. Het verleden lijkt geen antwoorden te geven.
Na een kort gesprek is het aan Eliot om zijn weg te schieten door een leger aan gangsters en dit zorgt voor de vaart in de game. Wederom heeft de speler alleen maar de controle over waar te richten en is er weinig uitdaging, maar we zijn nu meer geïnteresseerd in het verhaal. Wat heeft de sekte te maken met de verdwijning van diverse kinderen en leeft de dochter van Al Capone nog? Het lijkt erop dat elke episode een zaak delict heeft waar de speler in een kleine omgevingen aanwijzingen moet verzamelen om op een blackboard de puzzelstukjes samen te brengen. Dit keer moet er ietsjes meer nagedacht worden en moet de speler een paar verschillende informatiestukjes samenbrengen om toegang te krijgen tot de grote aanwijzing. Het moment dat het duidelijk werd hoe de puzzel opgelost moest worden, kwam pijnlijk aan het licht hoe de trage besturing en wandelpas van Eliot de speler tegenwerkt om plezier te hebben. De puzzel was interessanter, maar het simpel van punt A naar B lopen is hiermee een pijnvolle ervaring.
Dromen worden nachtmerries
Het hoogtepunt van de eerste episode was een stijlvolle shoot-out en wederom in dit deel is het hoogtepunt aan een stijlvol vormgegeven droom ervaring, waar Eliot zijn demonen uit het verleden moet weerstaan. De kleine details zorgen ervoor dat de speler zich snel door dit hoofdstuk heen werkt, waarmee we aankomen tot het einde van de episode 2. De tweede episode resulteert wederom in 2 uur en het einde zorgt voor meer vragen dan antwoorden. We hebben nog steeds geen idee wat de sekte met de ontvoerde kinderen van plan zijn en is Eliot Ness weinig opgeschoten. Het weet de interesse goed vast te houden, waardoor we niet kunnen wachten op de volgende episode.
Het einde van elke episode wordt blijkbaar afgesloten met een aantrekkelijk vormgegeven standbeeld in vuur en vlam met de verschillende hoofdpersonages van de episode. Net als bij een tv-show geeft het een korte glimp van wat we kunnen verwachten in het volgende hoofdstuk en is er een lange credits roll die de speler niet kan overslaan. Het overslaan van zulke elementen zou erg gewaardeerd worden.
De kwaliteit van Blues and Bullets is aan het stijgen en de tweede episode is een stuk beter dan het eerste hoofdstuk. De stijlvolle presentatie blijft en ijzersterke voice-acting is nog steeds aanwezig. Maar de onderdelen die de game interessant maken zijn nu sneller en regelmatiger beschikbaar tot de speler. Het verhaal blijft natuurlijk één van de belangrijkere onderdelen en hier zien we de kwaliteit ook omhooggaan. Met deze stijgende lijn kan het wel eens wezen dat de volgende episodes van een nog hogere kwaliteit zijn.