Sprekende tegen de Videogamer.com heeft associate producer Melissa Miller gezegd dat Blu-Ray support geen verschil heeft gemaakt bij de ontwikkeling van de PlayStation 3-versie van Bioshock. Het spel is inmiddels al uit voor de PC en Xbox 360 en verschijnt later dit jaar (21 oktober) ook op de PlayStation 3. Developer 2K Marin streeft naar de grafische kwaliteit van het origineel en daar heeft de Blu-Ray storage capaciteit weinig mee van doen. Hierdoor kan men concluderen dat er geen extra voordelen zijn met de grotere opslagcapaciteit van Blu-Ray discs. Het spel past origineel ook op een 360 schijfje en er was geen extra ruimte nodig op een standaard DVD-9 disc. Het spel ziet er op de PS3 net zo goed uit als op de Xbox 360. Echte verschillen hoeven we dan ook niet te verwachten.
“In terms of specific things, it hasn’t made much difference. The original game fit on a 360 disk so it wasn’t like we were in need of room. We’ve tried to do what we can to make sure that the PS3 looks just as great as the 360, but in terms of necessarily utilising something specific about Blu-ray, to my knowledge, Blu-ray hasn’t necessarily made a huge difference.”