Stuart Black, ontwikkelaar van Black voor de PlayStation 2, heeft het Official Xbox Magazine laten weten dat hij de huidige shooters uitermate saai vindt. De woordvoerder laat in het tijdschrift weten de games van tegenwoordig ‘fucking boring’ te vinden. “Er zijn veel cover-based shooters op dit moment. Als een gast achter een object zit, dan komt het simpelweg neer op wachten tot het hoofd er boven uit steekt. Enkele kogels in het hoofd en weer terug in je positie. En je wacht weer tot hetzelfde gebeurt. Het is super saai. Ik kan daar geen plezier uit halen.” Momenteel is de man bezig aan een nieuwe first person shooter die Codemasters uit zal gaan geven. Verwacht wordt dat deze in de volgende editie van de OXM en OPM daadwerkelijk onthuld zal gaan worden. Gezien deze uitspraken mogen we in ieder geval iets unieks verwachten, en geen simpel cover-systeem.
Het klopt ook wel wat ie zegt, maar echt saai vind ik het zeker niet. Ik ben dan wel zeer benieuwd wat de beste man in gedachte heeft om het first person genre om te gooien.
Ben het er wel mee eens dat veel games de cover er standaard in gooien zonder er echt over na te denken wat de toegevoegde waarde is. Cover based shooters zijn gewoon een hype nu, over een tijdje zal iets anders wel weer in elke game terug komen.. We kunnen hieruit wel opmaken dat de nieuwe game van Black geen cover-based shooter zal zijn aangezien hij er tegenaan schopt.
Toch heb ik me meer dan vermaakt met bijv. Wanted: Weapons of Fate. Ondanks dat het wachten is tot de vijand ophoud met schieten en er weinig uitdaging in zat.
nou een beetje uitdaging mag er wel inzitten daar heeft deze beste man gelijk in! maar tegenwoordig kijken mensen naar hoe het eruit ziet niet meer naar de gameplay
Ik hou van simpele games. Ook zonder uitdaging kan ik van games geniet, maar hij heeft gelijk dat veel dingen zich herhalen bij shooters.