Polyphony Digital heeft bevestigd dat de game Gran Turismo 5 ondersteuning zal bieden voor de PlayStation Eye. In het verleden werd al gespeculeerd naar het gebruik van de randapparatuur maar inmiddels is deze officieel. Als je in je bolide namelijk het in-car camerastandpunt gebruikt kun je het virtuele hoofd in de game bewegen middels het gebruik van de Eye, die jouw hoofd zal scannen en vertalen naar bewegingen in het spel. Hierdoor kun je dus naar verschillende objecten kijken in de auto, waaronder de achteruitkijkspiegel en de versnellingspook, maar ook een beter zicht voor jezelf realiseren op de track. Men probeert hiermee weer een beetje extra realisme over te brengen naar de speler hoe het ongeveer voelt om in zo’n bolide te zitten.
GT5: Crash Time. Nu zonder damage!
Ik kan me goed voorstellen dat het zeker iets is voor de racers met een stuurtje. Door iets naar rechts te kijken kun je de komende bocht al bekijken of naast je kijken of er iemand aan het inhalen is. Dit geeft dan toch wel een echt racegevoel. Ik denk alleen dat weinig mensen dit gebruiken aangezien de meesten racen met de camera achter de auto i.p.v. in de auto.
Ik ga niet zo camera gebruiken om me hoofd in een race spel te laten bewegen, zie het nut niet helmaal :p
Ik denk dat naar de rand van het scherm kijken genoeg is om in de game naast je te kijken.
Hoe willen ze dat doen, op het moment als ik achteruit kijk zie ik het scherm niet meer..
is niet nieuw, GTR heeft dit al een tijdje
LOL, ik zie heir alleen maar virtuele ongelukken van komen…dysfunctionaliteit ten totp.
lekker makkelijk als je naar de achterbank wil kijken