Met Manhunt 2 mogen we onverwacht, al is het toch wel weer verwacht als je kijkt naar het imago van Rockstar (toch een van de beste ontwikkelaars ooit), een nog brutere game verwachten dan ooit het geval is geweest. Haal de virtuele plastic zakken, koevoets, messen, glasscherven en divers ander materiaal dus maar vast naar voren. De bedoeling in de game is in de eerste 2 stukken tekst echter nog niet naar voren gekomen, de opmerkelijkste eigenschap wel. In ieder geval; in Manhunt is het de bedoeling je zo grof mogelijk op te stellen tegenover je tegenstanders. Je zult in uitermate donkere omgevingen rond gaan lopen en moet gebruik maken van deze donkere schaduwen in de nachtelijke omgevingen. Als je namelijk in een schaduw staat zal je tegenstander je niet opmerken. Door je verdekt op te stellen en achter een tegenstander zacht op te duiken kun je door middel van een actieknop een moordactie uitvoeren. Hoe langer je jezelf verdekt achter een opponent en de actieknop weet in te houden zonder enige aandacht te trekken van het aankomende slachtoffer, al dan niet medestander(s), hoe bruter de actie. Dit kan resulteren in een omgedraaide nek, een koevoet in de rug die je vervolgens weer netjes eruit trekt of een glasscherf in het lichaam.
Inmiddels kunnen we bekijken hoe het begin van de game zich zal afspelen. Je ziet dit onder andere hier beneden of in de (HD-versie).