Assassin’s Creed III zal op dag 1 van de lancering een update krijgen. Deze fixt diverse problemen in de game. De gehele changelog is als volgt:
Bug Fix
– Animus Synching tutorial, fixed an issue where the player could think he’s stuck in an infinite loading when getting to Boston after the end credits
– Fixed a bug where counter-killing with the bow does not always work
– NPCs spawned too far away could end up being of the wrong type
– Camera could remain stuck after the player being respawned
– Player could remain stuck after diving from a waterfall
– Player could remain stuck if he exits a slopped hay stack at a certain angle
– player would always get immediately detected when performing an unarmed stealth assassination in another guard’s back
– Under rare circumstances, the crowd would stop spawning
– Fixed an animation glitch when interrupting the reception from high profile jump
– Fixed various occurrences of missing sounds
– In some cases, the Animus Database sound ambiance was not stopped when exiting
– Various stats and leaderboards were not showing up properly
– Online shop could sometimes appear empty if fetching the data from Xbox Live is taking too long
Crash Fix
– Possible crash that could happen if the player blends in a crowd group where some NPCs haven’t spawned yet, and while blended performs a kill.
– Possible crash that could happen if the player triggered a loading while being in a covert escort formation with his brotherhood trainees
– Possble crash that could happen when calling a brotherhood trainee with the snipe ability
Naval Missions
– Possible crash if the player spams the swivel guns with the semi-automatic cheat enabled
Side Quest
– Brawler Challenges 3 – Task “Own every weapon available in the stores” would not complete when the player expects it to.
– Fort Monmouth and Fort Division – Quest objectives would fail too early without the fort resetting properly
– New York delivery mission – Game asked for a different item (deer heart) than what was showed to the player (venison)
– New York Liberation Missions – Possible that the game would wrongly display that 2 of the districts were completely liberated when it’s not the case yet
SPOILER FIXES (Like, seriously)
Homestead
– Mission “HAPPY EXPECTATIONS” – Game could remain stuck on a white screen when starting the mission
– On the Homestead, fixed a bug where the player could remain stuck if he performs a corner pose on the left side of Norris’ cave’s entrance
Naval Mission
“OAK ISLAND” – Player could pass through the ground when diving into the cave
– “OAK ISLAND” – Wolves could stop attacking the player and remain stuck
Altijd balen dat we zo lang moeten wachten op de PC inderdaad. Laadtijden zijn op dit moment in elk geval stukken beter op de 360 (soms met de helft sneller en dat zonder install). Wie weet krijgt de PC nog wat leuke extra’s. Als ik de reviews volg wordt AC3 geen GOTY en de nog matiger bekritiseerde Vita versie al helemaal niet.
Sowieso zal de PC versie die performance problemen die ik op mijn PS3 ondervind niet hebben, maar daar mogen we dan weer op wachten.
15MB op de PS3 en ca 17MB op de 360. Dat komt omdat de online integratie op de 360 meer geintegreerde functies heeft die geupdate zijn (staat ook in de patch beschrijving). Stap maar lekker over want de PS3 versie heeft een verplichte install die niks doet aan de pop-ups in de game, terwijl de 360 versie dat wel verhelpt als je hem installeert. Performance is gewoon beter op de 360 en ook zijn lighting en schaduwen beter op de 360. PS3 is gewoon bagger voor multiplatform titels, altijd al geweest. Wordt dan maar lekker gek!
Waarom is de update zoveel groter op mijn 360 dan op de ps3 van me broer? baal als een stekker van me kak 360….altijd gezeik! snel maar overstappen want word er gek van 🙁
Helaas zijn die ongelooflijke pop-ups op de PS3 hiermee niet gefixed…Mijn maat heeft die niet op de 360 na installatie.