Tom Clancy’s EndWar wordt geen simpele port op de PS3

thumbnail

Guillaume Brunier, producer van de PlayStation 3-versie van Tom Clancy’s EndWar heeft bekend gemaakt dat de PS3 editie van het genoemde spel geen simpele port zal gaan worden van de Xbox 360 game. Het spel zal namelijk ook 4 vs 4 multiplayer opties krijgen met daarbij voice commando’s die gegeven kunnen worden via een microfoon. Daarnaast zullen ook de online campagnes op de PS3 beschikbaar gesteld worden. Verder werd ook duidelijk gemaakt dat het spel SixAxis controls zal krijgen. Waar de Tilt-mogelijkheden precies gebruikt zullen worden is niet bekend. Ook grafisch zal onder andere gekeken worden naar anti-aliasing features die het spel een stuk scherper moeten maken op de PS3. De SPU’s en de Cell zullen hierbij optimaal gebruikt gaan worden. Performance, een soepele gameplay zijn echter ook van groot belang dus wordt momenteel naar een goede balans gezocht. Meer rondom het gesprek kun je nalezen via de website van IGN.

We are talking about game development here so no… it will not be a walk in the park. The main challenge is to adapt the game architecture, which was thought for the 3 cores of the X360, to the Cell and its SPUs. That’s what giving headaches to our engine team. We are working especially hard on the performance side so that we provide smooth gameplay at all times, even when many units are firing the crap at each other with lots of SFX involved. We’re also looking into specific PS3 Anti Aliasing, since it’s done by the system on X360.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx