S.T.A.L.K.E.R. vertragingen uitgelegd door Sharpe

thumbnail

In een interview met IGN heeft executive producer van S.T.A.L.K.E.R. Dean Sharpe het een en ander uit weten te leggen rondom de vertragingen van de shooter S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl. Zo zijn er door de jaren heen opties weg gehaadld uit de game. De afwezigheid van het eten en slapen bijvoorbeeld is een zo’n geschrapte mogelijkheid en de vrijheid wordt ook beperkter dan aangekondigd werd enkele jaren geleden. Sharpe geeft echter aan dat de mogelijkheid om te eten en slapen niet veel te bieden had voor de spelers. Het voegt vrij weinig toe aan de gameplay, aldus de woordvoerder.

Ook de vrijheid is, zoals gezegd iets beperkter geworden en de A.I. is meer gescript dan werd aangekondigd. Dit zou gedaan zijn om de game nog speelbaar te houden. Als alles open zou zijn zou de speler namelijk snel kunnen verdwalen in de forse wereld van S.T.A.L.K.E.R..

Dan zijn er nog de redenen voor de vertragingen van de game. Sharpe vertelt dat dit door enkele aspecten rondom de game komt. Zo wilde de ontwikkelaar te forse eigenschappen in de game stoppen, maar was ook het tevreden stellen van de community rondom de game een tijdrovende klus. Men weet dat ze geen tegenvaller kunnen veroorloven, en dat kost natuurlijk veel tijd.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx