MMORPG’s op de console? Dat wordt lastig…

thumbnail

Chief Operating officer Paul Sams van Blizzard heeft enkele uitspraken gedaan rondom een eventuele World of Warcraft game voor de console. Met veel toekomstige spelers van de PlayStation 3 en natuurlijk de Xbox 360 lijkt het toch een mooi alternatief om naast de PC MMORPG ook een console game te produceren. Er zitten echter nog wel wat struikelblokken in de weg. Zo is een harde schijf verplicht en is het updaten iets dat problemen kan opwekken op de platforms.

We’ve met with Microsoft, we’ve met with Sony, and we are exploring these things, but the list of challenges is long. One really big challenge is that one of the key features of a massively multiplayer game, especially WOW, is consistent and regular content updates. They require hard drive space, and there’s a finite amount of that on each of those platforms… On PC, we make it, we test it, we deploy it. On console, we could be waiting for days, because you’ve got to submit and test it. And if they don’t like something, we’ve got to go back to the drawing board.

Verder denkt de man dat Microsoft op dit moment de beste papieren heeft als het gaat om het online netwerk dat men aanbiedt. Zij hebben op dit moment meer ervaring, en een betere geschiedenis op het gebied van multiplayer gaming, aldus Sams:

I think that Live will reign… [Microsoft] has a much longer track record and history of multiplayer gaming, and I think they absolutely will have the lead. It’s going to be excruciatingly difficult for anyone – including Sony – to take that away from Microsoft. They’re way too far ahead.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx