Maker Heavenly Sword reageert op kritische reactie Itagaki

thumbnail

Kyle Shubel, producer van het aankomende, exclusieve Heavenly Sword, heeft gereageerd op de felle kritiek van Ninja Theory’s Itagaki Tomonobu, die in de EGM de game Heavenly Sword citeerde als ‘half assed’. Itagaki vindt dat het button bashen in de game maar weinig resultaat met zich meebrengt. “Ik heb zelden een game gezien waarbij je zoveel op een button moet drukken door onscreen aanwijzingen te volgen. Het resultaat van het vele gebruik van de buttons is daarnaast ook teleurstellend en betaalt zich niet uit”. Shubel wist echter te antwoorden op deze stelling:

“My response to Mr. Itagaki would be that the intent of the Hero sequences is to empower the player to experience events that would be nearly impossible to play in a natural platforming state… for example, making the player run down ropes, leaping from rope to rope as they’re being cut from underneath you, all while dodging other objects – that would be a frustrating experience to 99 percent of our users if we were to force them to do that manually.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx