Irrational Games kondigt de 1999 Mode aan voor Bioshock Infinite

thumbnail

2K Games kondigt vandaag aan dat BioShock Infinite van Irrational Games met een nieuwe speelfunctie komt- de 1999 Mode, ontwikkeld om de spelers op verschillende manieren uit te dagen. Manieren die allemaal betrokkenheid en een ontwikkeling in vaardigheid eisen.

1999 Mode is een manier van spelen, ontwikkeld voor gamers die verlangen naar de tijd waarin games meer van de speler eiste. Het bevat tweaks en functies die BioShock fans niet ervaren in een standaard speelsessie van BioShock Infinite, ongeacht de moeilijkheidsgraad.

‘We willen onze oudste en meest trouwe fans een mogelijkheid bieden om terug te gaan naar hun roots,’ zegt Ken Levine, Creative Director van Irrational Games. ‘In de 1999 Mode worden de spelers continue geconfronteerd met de permanente gevolgen van hun beslissingen in de game. In BioShock Infinite zullen de spelers met de resultaten van hun acties moeten omgaan. Daarnaast vereist de 1999 Mode dat de spelers specialisaties kiezen, en zich hierop richten.’

‘Ik ben een old-school gamer. We willen er zeker van zijn dat we rekening houden met de speelstijl van gamers zoals ik. We stelden de gamers heel direct via onze website een reeks vragen over hoe ze onze games graag spelen. 94,6 procent van de respondenten gaf aan dat de vernieuwde keuzes hun BioShock spelerservaring heeft vergroot. Echter, 56,8 procent gaf aan dat de vereiste om permanente keuzes over hun personage te maken de game nog beter zou hebben gemaakt.’

Naast het nemen van deze blijvende beslissingen, zal de 1999 Mode ook een veeleisend wapen, power en health management bevatten. De 1999 Mode neemt ook een strenger standpunt in wat betreft speler respawns. Het stuurt de speler direct naar het ‘Game Over’ scherm als hij of zij de middelen niet heeft om te respawnen. Het is niet voor softies.

BioShock Infinite, ontwikkeld door Irrational Games, won meer dan 75 redactionele prijzen op de E3 in 2011, inclusief the ‘Game Critics Awards’ Best of Show.

In deze first-person shooter, neemt de speler de rol op zich van de voormalige Pinkerton agent Booker DeWitt, die naar Colombia is gestuurd om Elizabeth te redden, een jonge vrouw die daar gevangen zit sinds haar jeugd. Hij krijgt een relatie met Elizabeth, ontwikkeld zijn gaven met haar zodat ze kunnen ontsnappen uit een stad door letterlijk uit de lucht te vallen. DeWitt leert de strijd aan te gaan met vijanden in hoge snelheid Sky-line gevechten, bindt zowel binnen als tussen de wolken de strijd aan, en maakt gebruik van de kracht van de tientallen nieuwe wapens en vaardigheden.

BioShock Infinite is ontwikkeld voor de Xbox 360 van Microsoft, PlayStation 3 en Games voor Windows, en is nog niet beoordeeld door de ESRB.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    2 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Eerst zien of het idd wat toevoegt. Er zat ook zo’n soort modus in Fallout, die niet voor de meeste mensen weg gelegd zou zijn. In die modus spelen was alleen maar irritant, omdat je steeds omslachtig water moest zoeken etc. Het voegde verder weinig toe. Hoop dat dit wel echt wat gaat toevoegen en het niet een middel wordt alleen maar om de game te rekken.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Ik ben nooit zo van de hardcore modi, iets te lastig voor mij, maar wel leuk dat ze het erbij doen.


    Naar boven
    2
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx