De OXM heeft een gesprek gehad met Bertrand Helias van Ubisoft Montreal. Hierin werd voornamelijk gesproken over de toekomst van Far Cry. Zo zal de Xbox 360 versie die zich baseert op de eerder uitgekomen current-version en de aankomende versie een stuk zwaarder zijn in vergelijking met de Xbox versie. De A.I. zal vooral verbeterd zijn, zo kunnen tegenstanders nu dekking zoeken achter bepaalde objecten. Ook zullen ze nu in groepen proberen de speler te omsingelen, de moeilijkheidsgraad is dus een tandje hoger geschakeld.
Ook grafisch verandert er het een en ander. Zo zullen omgevingen een stuk realistischer overkomen. Textures, zand, karakters en bomen worden ditmaal stukken realistischer in beeld gebracht. Ook water zal grafisch een stuk hoogstaander zijn. Het produceren van maps zal ook in deze versie mogelijk zijn. De mapmaker zal uitgebreider dan ooit zijn. Zoals we al eerder zagen bestaat daarnaast nu de mogelijkheid om bomen in te klimmen en je zo wat verdekter op te stellen. Daarnaast kun je nu ook cliffs gebruiken om zo stukken af te snijden. Ook is het mogelijk om opponenten aan te pakken terwijl Jack (de speler) zich in het water bevindt. Met de nieuwe wapens waartoe het welbekende blaasinstrument (geschut) en de Tubing bomb horen is het nu mogelijk om tegenstanders op een nieuwe manier uit te schakelen.
Als laatste werd ook nog gezegd dat er nieuwe Far Cry games in de toekomst voor ons te wachten staan. Welke dit precies zullen gaan worden is nog niet bekend. Of er ook nog een PC versie in de planning staat is voorlopig onbekend.