Dev wijt mindere PS3-graphics Ghostbusters aan RAM-geheugen

thumbnail

Gisteren wisten we nog te vertellen dat de PS3-versie van Ghostbusters grafisch onder doet voor de Xbox 360-versie. Inmiddels heeft de ontwikkelaar via de Joystiq toegegeven dat de PS3-versie er grafisch minder uit zal zien. Het spel zal draaien op de Infernal multiplatform engine en zal onder andere door een lagere resolutie minder mooi zijn op de PlayStation 3 console. Een woordvoerder van Terminal Reality wist het volgende hierover te vertellen: “Voor de duidelijkheid, de PS3-versie is softer door de quincunx antialiasing filter en het feit dat we het spel renderen op 75% van de resolutie van de Xbox 360-versie. Dus je kunt ze niet geheel vergelijken als je de shots niet op dezelfde schaal neemt. De PS3 heeft minder beschikbaar geheugen (RAM) dan de 360, maar we hebben het voor elkaar gekregen om 3 van de 4 textures op de PS3 te laten verwerken.”

De PS3 is dus gemaximaliseerd volgens de ontwikkelaar, al wijten veel mensen de grafische tekortkomingen vooral aan de Terminal Reality engine. Mark Randel zegt echter van de PS3 te houden en het een geweldig platform te vinden. “We hebben veel technologische vooruitgang geboekt op de PS3 en dat willen we laten zien. We hebben een geweldige tijd gehad met de console. We zijn één van de ontwikkelaars die van de PS3 houden.”

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    21 Reacties
    oudste
    nieuwste meest gestemd
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    @aarsjanker PS3 zwakker dan Xbox 360 ?????? Go fanboys fight…………………………… sukkels

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Ik ben het eens met Moelie:)

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Ha mooi en al helemaal die WarlordKratos. Als een goeie game de toch al slechte reputatie van de PS3 verziekt, dan is het ineens een slechte game? Ga toch weg mensen. De game pwnt en is gewoon 25% slechter dan de Xbox 360 versie. Too bad! SONY zal wel huilen om hun IP op dit moment. Bwahahaha.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    De noobs hier zijn pas de PS3 fanboys als Asswanker. Wat nou overgehypte game? Het is een geweldig spel en het is gewoonn pure ironie dat een game met als lead platform de PS3 en waarbij de ontwikkelaar zegt dat de versies gelijkwaardig zullen worden erntig inferieur is op de PoS3. Het is NB een SONY IP. SONY heeft gewoon een dikke kat in de zak tijdelijke exclusive opgekocht voor Europa. Dat zal ze leren. Multiplatform spellen zijn nog steeds altijd beter op de Xbox 360 (Eurogamer Face-Off bewijst het!). LOLz…

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    dit spel keek ik toch niet naar uit….

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Ach ja, Ghostbusters, overhypte game, niets voor mij 😀

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    9 ik had het niet beter kunnen uitleggen, vooral bij de xbox360fans leeft nog altijd het fabeltje dat de PS3 maar 256 mb geheugen heeft, en dat is gewoon bullshit. 

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden
    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Trouwens het 256MB XDR geheugen is veel en veel sneller dan een GDDR3 geheugen.

    Anoniem
    Gast
    Anoniem
    3 jaren geleden

    Naar boven
    21
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx