Colin McRae: DIRT scheurt harder dankzij Neon engine

thumbnail

Colin McRae: DIRT buldert naar binnen met een sensationeel gevoel van realisme en sublieme controle over de rallywagens, waarmee de serie bekend is geworden. Voor Colin McRae: DIRT is gebruik gemaakt van echte next-generation technologie onder de motorkap, Dirt is namelijk de eerste game uit de Codemasters Studios die de Neon-engine gebruikt. De nummer 1 rallygame scheurt in 2007 je kamer binnen op PlayStation 3, Xbox 360 en PC.

Neon is een brullende krachtbron aan gametechniek die het next-generation gedeelte van de serie niet alleen doorvoert in fantastische omgevingen, maar ook in de details van de auto’s en zelfs de nu al zeer goede besturing van de auto’s. De Neon-engine kan op meerdere spelplatformen gebruikt worden en is al 18 maanden in productie bij meer dan 30 technische experts. Neon is gebruikt om Colin McRae: DIRT helemaal van de grond op te bouwen; er is dan ook geen oude McRae-techniek gebruikt in DIRT.

Neon verzekert dat DIRT’s adembenemende mix van off-road race evenementen één grote adrenaline rush gaat worden met speelbaarheid die nog beter is dan de vorige Colin McRae games. Met meer dan 40 officiële voertuigen in 12 autocategorieëen, kunnen fans van McRae zich helemaal uitleven met de officiële 2WD, 4WD, Classic en RWD auto’s, waaronder het Colin McRae-prototype R4 en Travis Pastrana’s X Games-winnende Subaru Impreza.

Gavin Cheshire, Vice President van Codemasters Studios, zegt: “Neon biedt een engine die ons zo meer mogelijkheden geeft dan alleen een technische update. De meest interessante en opvallende resultaten zitten in het visuele detail en de physics. Neon maakt het mogelijk zeer diep in detail te treden en zo de meest realistische en spannende omgevingen in het racing genre te ontwikkelen.”

De detaillering die Neon mogelijk maakt, geeft het ontwikkelteam de mogelijkheid om locaties en omgevingen haarscherp te modelleren en zo te voorzien van een ongekende realiteitservaring. Zelfs de wind speelt een rol op de omgeving en op de race. Met real-time physics kunnen luchtbewegingen gemodelleerd worden zodat alles wordt aangetast door de wind: rook uit de uitlaat, bomen, vlaggen, regen, maar ook de voertuigen zelf. Een auto genereert ook een eigen windvlaag en ontwikkelt zo dus zelfs een real-time slipstream.

Schade na bostingen laat metaal in elkaar krimpen, glas breken en alles waar je mee botst in de omgeving wordt op een realistische manier vernietigd. Kleine bomen buigen en kraken, gras wordt geplet en hout wordt versplinterd. Als de botsing hard genoeg is, kan de auto zelfs rond een boom gebogen worden.

Colin McRae: DIRT komt naar de PlayStation 3, Xbox 360 en PC in 2007 en is een grote stap in de evolutie van de beste rally gameserie ter wereld.

  • 0 0 stemmen
    Artikelbeoordeling
    Abonneer
    Abonneren op
    guest
    Vul je email-adres in. Dit veld is niet verplicht voor het plaatsen van een reactie.
    Vul hier een naam of nickname naar keuze in. Hiermee kun je zonder registratie reageren op Evilgamerz.

    0 Reacties
    Inline feedback
    Bekijk alle reacties

    Naar boven
    0
    Klik hier om anoniem of als lid te reagerenx